Znajdź liczbę "a" wiedząc, że
a)liczba o 10% większa od a jest równa 55
b)liczba o 15% mniejsza od "a" jest równa 170
c)laczba o 70% mniejsza od "a" jest równa 360
d)liczba o 120% większa od "a" jest równa 88.
...........................................pilne.......................................



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T09:08:26+01:00
A)50
b)180
c)510
d)70
a)liczba o 10% większa od a jest równa 55
metoda proporcji:
x-100%
55-110%
x*110%=55*100%/:110%
x=55*100%/110%=50
i reszta podobnie
4 4 4
2009-11-14T09:27:22+01:00
A) 50 *1,1=55
b) 170*0,85=144,5
c)360*0,3=108
d)88*1,2=105,6
4 1 4