Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T10:13:43+01:00
1. w załączniku:P
2.zastosowanie:
- technika oświetleniowa
-medycyna
-elektronika
-statki powietrzne
-przemysł lotniczy i motoryzacyjny
3.nie mam:(
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T10:21:58+01:00
1.Azot pełni zasadniczą funkcjęw życiu roślin.Tylko rośliny motylkowate np.łubin pobierają go z atmosfery dzięki symbiozie z pewnymi bakteriami,natomiast inne rośliny pobierają potrzebny im do rozwoju azot z gleby.Ubytek związków azotu w glebie uzupełnia się nawozami sztucznymi lub naturalnymi.Azot występuje w wielu związkach chemicznych,zarówno w organizmach żywych(w białkach)jak i w minerałach np.w saletrach.

2.Gazy szlachetne mają wiele zastosowań praktycznych
Hel - to gaz nieaktywny chemicznie.Hel stosuje się jako bezpieczny gaz nośny w balonach . Ułatwia oddychanie.Używa się go w medycynie m.in.podczas leczenia astmy . Neon-wykorzystywany w przeciwmgielnych lampach jarzeniowych.
Krypton-w technice oświetleniowej.w lampach.Kryptonu i argonu używa się też jako wskaźników promieniotwórczych. . służą także do chłodzenia urządzeń do prac w temperaturach bliskich zeru bezwzględnemu 0k= -273stopni C,służą do napełniania żarówek o dużej mocy,są także stosowane jako gazy ochronne przy wytopie i spawabiu niektórych metali i stopów.
1 5 1