Odpowiedzi

2009-11-14T09:57:11+01:00
X - cena pierwszego podręcznika
y - cena drugiego podręcznika = 120% x = 1,2x
x + 1,2x = 26,40
2,2x = 26,40
x = 26,40/2,2 = 12 zł - jeden podręcznik
1,2x = 1,2 razy 12 = 14,40 zł - drugi podręcznik
14,40 = 100 %
12 = x
x = 12 razy 100 dzielone przez 14,40 = 83,3 %


1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T10:30:49+01:00
Za 2 podreczniki zapłacono 26,40 zł.cena 1 z nich jest o 20% większa od ceny 2 podręcznika. ajkim procentem ceny droższego podręcznika jest cena podręcznika tanszego?
x - cena jednego z podręczników
x+0,2x - cena drugiego podręcznika
x+x+0,2x=26,40
2,2x=26,40
x=12 - cena jednego z podręczników

x+0,2x= 12+0,2*12=12+2,4=14,4 cena drugiego podręcznika

(12/14,4)*100%=83,3 %
1 5 1
2009-11-14T13:42:49+01:00
X-cena pierwszego podręcznika
y-cena drugiego podręcznika

y=120%x=1,2x

x+1,2x=26,40
2,2x=26,40/2,2
x=12zł

26,40-12=14,40zł

14,40-100%
12-x
14,40x-1200/14,40
x=83,(3)%