1. Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Podaj po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od:
A nazw państw-............................
B nazw regionów (miast)-...............................
C nazw kontynentów-..............................
D imion bogów lub postaci mitologicznych-.............................
E nazwisk wybitnych uczonych-.....................................
F nazw planet-...............................
G określeń ich właściwości fizycznych-.........................

Tu potrzebna jest Tablica Mendelejewa ;P


2.Określ właściwości azotu .
Gęstość*: ..............................
Temperatura topnienia:..............................
Temperatura wrzenia:.................................

Plisssss:PP
^^ ^^
;DD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T10:14:01+01:00
A nazw państw- polon(Polska) , german(Niemcy)
B nazw regionów (miast)- Skand ( Skandynawia)
C nazw kontynentów- europ ( Europa )
D imion bogów lub postaci mitologicznych- Promet (Prometeusz) , Neptun
E nazwisk wybitnych uczonych- Einstein , nobel , mendelew
F nazw planet- Uran , neptun , pluton
G określeń ich właściwości fizycznych-tlen


2.Określ właściwości azotu .
Gęstość:1,2506 kg/m3
Temperatura topnienia: -210 st. C
Temperatura wrzenia: -196 st. C
2009-11-14T10:17:29+01:00
A)Polon
B)Califor
C)Ameryk lub Europ
D)Neptun
E)Einstein
F)Pluton, Uran lub Wenus
G)--------------------

2
Gęstość:0,808*
Temp. topnienia: -210 stopni Celciusza
Temp. wrzenia: -196 stopni Celciusza