Odpowiedzi

2009-11-14T10:17:49+01:00
W każdej chwili ruchu:
Ew = const.

czyli energia kinetyczna na końcu ruchu jest równa energii potencjalnej na początku:
Ek = mgh
Ek = 2kg * 10 m/s2 * 20 m
Ek = 400 J
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T11:20:05+01:00
Ściślej mówiąc to energia potencjalna grawitacji nie jest równa energii kinetycznej. Tutaj działa zasada zachowanie energii mechanicznej która mówi że w układzie odosobnionym suma energii potencjalnej i kinetycznej ciał tworzących ten układ, a więc energia mechaniczna, nie ulega zmianie.
E=Epg+Ek
Epg= mgh
m=2 kg
h=20m
g=10m/s^2
Epg=2*10*20[kg*m/s^2*m=N*m=J]=400J
Ek=400J

Czyli że energia nie może powstać z niczego i nie może także zniknąć bez śladu. Energia może zamieniać się w inne formy energii lub na pracę mechaniczną.