Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T10:46:49+01:00
X - wiek doroty
y - wiek macka

to jest uklad rownan

x=4y
x+2 = 3(y+2)

x=4y
x+2 = 3y + 6

x=4y
x-3y= 4

4y - 3y = 4
y=4
x=4 * 4 = 16

Odp : Dorota ma 16 lat , a maciek 4


a - liczba lat

a+16 = 2(4 +a)
a+16 = 8 + 2a
8 = a

Odp : Dorota bedzie starsza od macka 2 razy za 8 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T10:47:23+01:00
D - wiek Doroty
m -wiek Maćka

d = 4m
d + 2 = 3(m+2)

4m + 2 = 3m +6
m = 4

d = 4*4 = 16

Za ile lat Dorota będzie 2 razy starsza od Maćka:

16 + x = 2(4+x)
16 +x = 8 + 2x
x = 8

Odp. Dorota ma 16 lat, Maciek - 4 lata. Dorota będzie dwa razy starsza za 8 lat.
1 5 1