Asia i Wojtek otrzymali w poniedziałek tyle samo cukierków. w tym samym dniu Asia zjadła czwartą część swoich cukierków, a Wojtek - 3 cukierki. w środę Asia zjadła połowę z tego, co jej zostało, a Wojtek - 2 cukierki. wówczas spostrzegli, że obojgu zostało po tyle samo cukierków.
Po ile cukierków mieli na początku?

2

Odpowiedzi

2009-11-14T11:09:32+01:00
8-1/4=6
6:1/2=3
8-3=5
5-2=3
Odp.:Na początku mieli po 8 cukierków.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:46:32+01:00
X - ilość cukierków
Poniedziałek:
Cukierki Asi: x - ¼x = ¾x
Cukierki Wojtka: x - 3
Środa:
Cukierki Asi: ¾x - ½*¾x = ¾x - ⅜x = ⅜x
Cukierki Wojtka: x - 3 - 2 = x -5

Pozostało im tyle samo, więc:

x - 5 = ⅜x
⅝x = 5 / :⅝
x = 8
Odp. Asia i Wojtek mieli po 8 cukierków.
3 4 3