2.a) Dwa konie ciągną wóz siłami o wartościach 500N i 800N. Z jaką siłą musiałby go ciągnąć w przeciwną stronę trzeci koń, aby wóz się nie poruszał ?
b) Dwóch uczniów ciągnie linę w lewą stronę siłami 200N i 250N. Jaką siłą ciągnie ją w prawo trzeci uczeń, jeśli lina się nie porusza ?

15 pkt !!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T11:08:34+01:00
A) 500N + 800N = 1300N
ODP: 1300N

b)200N + 250N = 450N
ODP: 450N
2 3 2
2009-11-14T11:08:40+01:00
2009-11-14T11:10:27+01:00
A) siły muszą się równoważyć...
Konie ciągną wóz z łączną siłą: 500N+800N=1300N
Więc trzeci koń musiałby ciągnąć w druga stronę z taką samą siłą: 1300N.
b)w tym przypadku również siły muszą się równoważyć...
ciągną linę z łączną siłą 200N+250N=450N
więc trzeci uczeń ciągnie linę w przeciwna stronę z siłą 450N
1 5 1