Zadanie 1.
Pole czworokąta foremnego jest równe 36 cm 2 ( kwadratowych ) Oblicz promień koła :
a ) wpisanego w ten czworokąt
b ) opisanego na tym czworokącie

Zadanie 2.
Wysokość trójkąta równobocznego jest równa 4,5 cm Oblicz długość promienia koła opisanego na tym trójkącie. Oblicz długość promienia koła wpisanego w ten trójkąt.

Bardzo proszę o rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

2009-11-14T11:48:07+01:00
Zad 2.
Odpowiedź w załączniku.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:07:00+01:00
1.
bok kwadratu = 6 cm
a) r = 3 cm
b) przekątna kwadratu = a√2 = 6√2 = średnica koła
r = ½ * 6√2 = 3√2

2. wysokość h = 4,5 cm
R = ⅔ * h = ⅔ * 4,5 = 3 cm
r = ⅓ * h = ⅓ * 4,5 = 1,5 cm

więcej znajdziesz w załaczniku ;)
1 3 1