Matematyka kl.6
zadanie
Objętość graniastosłupa jest równa 60cm3
a)jaka jest jego wysokość ,jeśli jego pole podstawy wynosi 8cm2?
b)jakie jest pole podstawy ,jeśli jego wysokość ma 16cm?



Wiem jak obliczyć ale nie wiem jak to obliczyć gdy mamy zwykłe cm,cm kwadratowe i sześcienne.proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

2009-11-14T11:25:32+01:00
Objętość graniastosłupa jest równa 60cm3
a)jaka jest jego wysokość ,jeśli jego pole podstawy wynosi 8cm2?
b)jakie jest pole podstawy ,jeśli jego wysokość ma 16cm?


a) Dane:
h = ?? (wysokość)
x = 8 cm2 (pole podstawy)
y = 60 cm3 (objętość graniastosłupa)

y=x*h
60=8*h
8h=60 /:8
h= 7,5 cm.

Odpowiedz: Wysokość wynosi 7,5cm

a) Dane:
h = 16 cm (wysokość)
x = ?? (pole podstawy)
y = 60 cm3 (objętość graniastosłupa)

y=x*h
60=16*x
16x=60 /:16
x = 3,75 cm2

Odpowiedź: Pole podstawy wynosi 3,75 cm2
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T11:27:07+01:00
A= 60cm3:8cm2=7,5cm
b= 60cm3:16cm=3,7cm2
4 3 4