Trójkąt o bokach długości 3 cm,5 cm, 7 cm powiększono w skali 6,
a następnie pomniejszono w skali 1-3(Jedna trzecia).Jakie są wymiary trzeciego trójkąta? Jaka jest skala podobieństwa pierwszego trójkąta do trzeciego trójkąta ? Ile wynosi stosunek pola pierwszego trójkąta do pola trzeciego trójkąta ? Proszę o szybkie rozwiązanie zadania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T11:32:25+01:00
K=6
3×6=18cm
5×6=30cm
7×6=42cm
Wymiary drugiego trójkąta to 18,30 i 42
k=⅓
18×⅓=6cm
30×⅓=10cm
42×⅓=14cm
Wymiary trzeciego trójkąta to 6, 10, 14
6÷2=3
Skala podobieństwa pierwszego trójkąta do trzeciego trójkąta wynosi 2.
P=½×a×h
P=½×5×3=7cm²
P=½×10×6=30cm²
7do 30
Stosunek wynosi 7 do 30


Pozdrawiam
6 3 6
2009-11-14T11:46:27+01:00
PIERWSZY TRÓJKĄT
3CM
5CM
7CM

DRUGI TRÓJKĄT
3cm × 6 =18cm
5cm × 6 = 30cm
7cm × 6 = 42cm

TRZECI TRÓJKĄT
18cm × 1/3 = 6cm (lub 18÷3=6)
30cm × 1/3 = 10cm (lub 30÷3=10)
42cm × 1/3 = 14cm (lub 42÷3=14)


3/6=1/2 → przyrównujemy do siebie boki trójkąta pierwszego do trzeciego
5/10=1/2 → przyrównujemy do siebie boki trójkąta pierwszego do trzeciego
7/14=1/2 → przyrównujemy do siebie boki trójkąta pierwszego do trzeciego

ODP. WYMIARY TRZECIEGO TRÓJKĄTA TO 6CM, 10CM, 14CM.
SKALA PODOBIEŃSTWA WYNOSI 2.
STOSUNEK PIERWSZEGO POLA TRÓJKĄTA DO TRZECIEGO WYNOSI 1/2.

POZDRAWIAM :)
2 5 2