Bliżniacy jaś i stas otrzymali w prezencie urodzinowym takie same kwoty pieniędzy. po pierwszym miesiącu jas dołożył do swoich pieniędzy 20% kwoty, którą dostał, a staś wydał 20%. po drugim miesiącu było odwrotnie: jeśwydał 20% ze swoich oszczędności, a staś dołożył 20% kwoty, którą miał po pierwszym miesiącu. czy w dalszym ciągu mają tyle samo pieniędzy? odpowiedz uzasadnij

2

Odpowiedzi

2009-11-14T11:29:46+01:00
Tak ponieważ np dostali po 100 zł jaś dołożył 20 zł a Staś wydał 20 zł czyli jaś ma 120 zł a staś 80 zł teraz jaś wydaje 24 zł a staś dokłada 16 zł i jaś ma 96 i staś ma 96
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T11:38:52+01:00
X- pieniądze które dostał jaś
x- pieniądze kture dostał staś

I miesiąc:
Jaś= x + 0,2x
Sataś= x- 0,2x

II miesiąc:
Jaś= 1,2x - 1,2x * 0,2= 1,2x - 0,24x= 0,96x
Staś= 0,8x + 0,8x * 0,2= 0,8x+ 0,16x= 0,96x

Odp.Tak w dalszym ciągu mają tyle samo pieniędzy.
9 4 9