Odpowiedzi

2009-11-14T11:58:20+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:01:59+01:00
Funkcje narodowego banku polskiego:
a)centralny
-wspolnie z ministerstwem finansow ksztaltuje polityke panstwa
-zarzadza rezerwami dewizowymi panstwa
-obsluguje dlugi panstwowe
-obsluguje rozliczenia instytucji rzadowych
-ustala kurs zlotego
b)bank emisyjny:
-ma wylacznie prawo do emisji polskich banknotow i monet
-czuwa by wartosc zlotego nie spadla, ponizej progu zatwierdzonego w ustawie budżetowej
-dzieki temu ze dokonuje emisji pieniedzy jest zawsze wyplacalna
c)bank bankow:
-nadzoruje, kontroluje wszystkie banki w Polsce
-ustala tzw. stopy % czyli wysokosc oprocentowania roznych kredytow udzielanych przez banki
-w celu uzdrowienia danego banku moze wprowadzic do niego zarzad przymusowy,a gdy to nie powoduje poprawy sytuacji moze bank zlikwidowac
1 5 1