1.Załoga statku Pirat była o 20 % liczniejsza od załogi statku Korsarz,a o 10 % mniej liczna niż załoga statku Szyper.Załoga Korsarza liczyła 30 osób.Ile członków załogi było na statku Szyper.?

2.Ania,Basia i Celina zbierają autografy sławnych ludzi.Ania ma o 40 % więcej niż Basia,ale o 40 % mniej niż Celina.Celina zebrała już 70 autografów.Ile autografów ma Ania,a ile Basia.?

Proszę pomóżcie w ogóle tego nie rozumiem.
Proszę !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:02:54+01:00
ZAD.1.......................................................................................
Pirat:
120%*30=36 osób

Korsarz:
90%*x=36
x=36:0,9
x=40 osób


ZAD.2.......................................................................................
Dane:
il autografów Celiny: 70
il. autografów Ani: 40% mniej niż ma Celina
il. autografó Basi: b, 40% mniej niż Ania

Rozw.:
Celina posiada 70 autografów
Ania ma o 40 % mniej niż Celina,czyli:
100%-40%=60%
60%*70=60*70/100=42

Ania ma o 40% autografów więcej niż Basia, więc:
100%+40%=140%
140%b= 42
b=42*100/140
b=30

Ania ma 42 autografy, a Basia 30.
2009-11-14T12:10:35+01:00
1.
załoga statku Korsarz = 30
30 - 100%
x - 120%

x = (30 * 120) / 100 = 36
załoga statku Pirat = 36

36 - 90%
x - 100%

x = (36 * 100) / 90 = 40
Odp: Załoga statku Szyper liczy 40 członków.

2.
Celina ma 70 autografów
70 - 100%
x - 60%

x= (70 * 60) / 100 = 42
Ania ma 42 autografy.

42- 140%
x - 100%

x= (42 * 100) / 140 = 30
Basia ma 30 autografów
Odp: Ania ma 42 autografy, a Basia 30 autografów.
2009-11-14T12:13:03+01:00
70autografów-100%
x-40%

40%*70
x=------=28
100%

70-28=42aut.
BASIA

70aut
CELINA


42aut-100%
x-40%

42*40%
x=------=16,8~17
100%

42+17=61
ANIA

--------------------------------------------------
100%-30os.
20%-x

20%*30os
x=-------- = 6os
100%

30+6=36os.
PIRAT




100%-36os
10%-x

10%*36os
x=--------- = 3,6~ 4
100%

36-4=32

Szyper