Wsrod zamieszczonych ponizej zdan dotyczacych postanowien Konstytucji 3 maja, wskaz zdania prawdziwe (P) i falszywe (F).

Konstytusja 3 maja:

1) znosila przywileje szlacheckie
2) znosila liberum veto
3) wprowadzala trijpodzial wladzy
4) zrownywala wszystkich obywateli pod wzglegem prawnym
5) wprowadzala dziedzicznosc tronu
6) utworzono rzad (Straz Praw) odpowiedzialny przed sejmem
7) pozostawiala elekcyjnosc tronu Rzeczpospolitej
8) gwarantowala chlopom wolnosc osobistą

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:42:53+01:00
1) znosila przywileje szlacheckie P
2) znosila liberum veto P
3) wprowadzala trijpodzial wladzy P
4) zrownywala wszystkich obywateli pod wzglegem prawnym P
5) wprowadzala dziedzicznosc tronu P
6) utworzono rzad (Straz Praw) odpowiedzialny przed sejmem P
7) pozostawiala elekcyjnosc tronu Rzeczpospolitej F
8) gwarantowala chlopom wolnosc osobistą P
2009-11-14T12:52:41+01:00
1) P
2) P
3) P
4) P
5) P
6) P
7) F
8) P
2009-11-14T17:16:34+01:00
Wszystkie prawdziwe z wyjątkiem 7 ;) Dodam jeszcze tylko, że konstytucja 3 maja była w roku 1791, oraz, że była to pierwsza konstytucja w Europie i druga po konstytucji USA(1787) na świecie.