Odpowiedzi

2009-11-14T12:17:59+01:00
Wynalazki XX w.:
-1902 faks – Arthur Korn
-1903 samolot – Bracia Wright
-1904 dioda próżniowa – John Ambrose Fleming
-1906 trioda – Lee de Forest
-1908 elektryczny odkurzacz wprowadza na rynek USA firma Hoover
-1911 pierwszy spektrometr mas – Sir Joseph John Thomson z Uniwersytetu w Cambridge
-1911 początki telewizji – przekazanie obrazu telewizyjnego za pomocą elektryczności
-1913 taśma produkcyjna – – Ford Motor Compan
-1916 czołg – Ernest Swinton
-1917 lodówka elektryczna (General Electric – USA)
- 1918 superheterodyna – Edwin Howard Armstrong
-1919 zegarek naręczny
-1924 kamera – Oskar Barnack

Wiem ,że tak ale myślę,że pomogę!
Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:22:37+01:00
1902-faks Arthur Korn
1903-samolot Bracia Wright
1916-czołg Ernest Swinton
1917-lodówka General Electric
1919-zegarek
1926-rakieta na paliwo ciekłe Robert H. Goddard
1937-wózek sklepowy Sylvan Goldman
1940- śmigłowiec Igor Sikorski
1924- kamera Oskar Barnack
1930 -silnik turboodrzutowy Frank Whittle
1931-mikroskop elektronowy Ernst Ruska i Maks Knoll
1945-bomba atomowa Jacob Robert Oppenheimer
2009-11-14T12:33:57+01:00
1.1914=> lodówka wynaleziona przez Florence Parpart
2.1927 => zegar kwarcowy wynaleziony przez Anglika Warrena Marrisona
3.1931 r => mikroskop elektronowy wynaleziony przez Ernsta Ruska razem z Maksem Knollem w Berlinie.
4. 1963 r. => myszka komputerowa wynaleziona przez Douglasa Engelbarta
5. 1936 r, => telewizja kolorowa John Logie Baird
6. 1926 r. => noktowizor John Logie Baird
7. 1901 r. => odkurzacz Hubert Booth
8. 1928 r. => golarka, Jacob Schick
9. 1905 r. => helikopter, William Denny i Bracia Dumbarton
10. 1908 r. => urządzenie do pomiaru radioaktywności Ernest Rutheford i Niemiec Hans Geiger
11. 1928 => penicylina, Alexander Fleming
12. 1935 => sejsomgraf, C. F. Richter
4 3 4