Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:28:28+01:00
Antybiotyki należy brać o danych godzinach, ponieważ mają one określony czas działania... np 8 godzin. Dlatego po tych 8godzinach, przyjmujemy następną dawkę, aby kontunuować kurację i mieć stałość.

*penicylina działa na synterę ściany komórkowej
*gramicyda upośledzenie przepuszczalności błony komórkowej bakterii
*Streptomycyna działa na zakłócenia syntezy białek
*Wankomycyna również blokuje tworzenie prawidłowej ściany komórkowej, ale robi to nieco inaczej, niż antybiotyki beta laktamowe
*Cefalosporyny stosuje się w leczeniu wielu zakażeń, w tym zapalenia płuc, zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych i rzeżączki.


Powodzenia w pisaniu referatu:)
1 5 1
2009-11-14T18:13:25+01:00
Antybiotyki należy brać o danych godzinach, ponieważ mają one określony czas działania... np 6 godzin. Dlatego po tych 6godzinach, przyjmujemy następną dawkę, aby kontunuować kurację.
Gramicydyna:Upośledzenie przepuszczalności błony komórkowej bakterii.
penicylina:Zakłócanie syntezy ściany komórkowej bakterii zakłócanie syntezy ściany komórkowej bakterii
kwasów nukleinowych: Zakłócanie syntezy
folianów -hamowanie biosyntezy
Streptomycyna-Zakłócanie syntezy białek
2 1 2