Odpowiedzi

2009-11-14T12:18:33+01:00
Wiersze Czesława Miłosza i własne utwory czytali...Literacki im. Czesława Miłosza. Wiersze Czesława Miłosza i własne utwory czytali...Heaney otworzył wieczór wierszem Miłosza "Wyznanie", zaczynającym...W zakończeniu tego wiersza Miłosz pisał o sobie...wyrecytował po litewsku swój wiersz "Gobelin". A potem bezbłędnie...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:28:41+01:00
Czesław Miłosz w wierszu pt. "Flet szczurołapa" nawiązuje do wykorzystywania przez bogatszych ludzi biedniejszych. Podmiotowi lirycznemu nie podoba się owa sytuacja. Myśli o tym, że kiedyś się to zmieni i młodzież zacznie szukać innych wzorów, ale, niestety, potem wróci do poprzednich "idoli". Czesław Miłosz porównuje tytułowy "Flet szczurołapa", w pewnym sensie do dyktatora, osoby, która steruje wszystkimi dookoła. Autor ma nadzieję, że tym utworem otworzy ludzkie oczy na kłamstwo i łamanie obietnic. Flet szczurołapa można w dzisiejszych czasach porównać do wielu polityków.
2009-11-14T14:53:35+01:00
Wiersze Czesława Miłosza i własne utwory czytali...Literacki im. Czesława Miłosza. Wiersze Czesława Miłosza i własne utwory czytali...Heaney otworzył wieczór wierszem Miłosza "Wyznanie", zaczynającym...W zakończeniu tego wiersza Miłosz pisał o sobie...wyrecytował po litewsku swój wiersz "Gobelin". A potem bezbłędnie...