Odpowiedzi

2009-11-14T12:20:17+01:00
Opis: imię pochodzenia łacińskiego. Wywodzi się od słów: Dies Natalis Domini, co oznacza: "dzień urodzin Pana" (tj. Jezusa Chrystusa). Początkowo imię to nadawano dziewczynkom urodzonym podczas świąt Bożego Narodzenia.
Zdrobnienia: Natalka, Natalcia, Natka, Natusia, Nata, Nastka, Nastusia
Charakterystyka: odpowiedzialna i nieco zbyt krytyczna wobec ludzi. Wiele oczekuje od życia, w związku z tym stale towarzyszy jej obawa, czy aby nie przeoczyła jakiejś dobrej imprezy lub okazji do zarobienia dużych pieniędzy.
Patroni i święta: 27 VII (św. Natalia z Toledo), 26 VIII, 1 XII (św. Natalia, męczennica)
Szczęśliwa liczba: 4
Szczęśliwy kamień: jaspis
Szczęśliwy kolor: ecru
Imieniny obchodzi: 27.07, 26.08, 01.12
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:24:41+01:00
Natalia-imię żeńskie pochodzenia łacińskiego, nadawane początkowo osobom urodzonym w dniach chrześcijańskich świąt Bożego Narodzenia.
Oczywiście byla to męczennica pańska!

Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
2 5 2
2009-11-14T12:26:04+01:00
Imię Natalia na początku było nadawane dziewczętom urodzonym w dzień Bożego Narodzenia (imię właśnie to oznaczało), później stało się tak popularne, że zaczęto je nadawać rzadziej, rozpowszechniło się dopiero w XIXw. pod wpływem literatury i nadawano je nie tylko w owe święto. Chrześcijanie czczą trzy swięte o tym imieniu, najbardziej znana jest św. Natalia z Nikomedii (II/III w.), ktora wedle przekazów miała ponieść śmierć męczeńską w czasach panowania cesarza Maksymiliana (235-238r.); to chyba ją masz na myśli ;).
1 5 1