Cześć!!!
Mam do was prośbę z fizyki jestem bardzo słaba, a potrzebuję rozwiązania do kilku zadań.
Będę wdzięczna, jeżeli mi pomożecie.
Nauczyciel do niektórych zadań wymaga rysunki i dokładne obliczenia.

Zadania w załączniku.
http://picasaweb.google.com/gosiapielak/Desktop?authkey=Gv1sRgCNr6sLONpoaTNQ#5403912270325546546
Dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-14T12:35:48+01:00
R = 2m
F = 16N

F= (q₁ * q₂) / r²
16N= (q₁ * q₂) / 4 /*4
64N= q₁ * q₂ /16
4N= (q₁ * q₂) / 16
√16=4
r=4m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:51:02+01:00
Zadanie nr 1, rozwiązane powyżej, jest rozwiązane prawidłowo, więc nie będę pisał tego drugi raz. :)

Reszta:

2.
q₁=1,60217653(14) × 10⁻¹⁹ C - ładunek jednego protonu

q=92*q₁=147,40024076 × 10⁻¹⁹C - ładunek JĄDRA uranu


Same ATOMY uranu mają ładunek równy zero, bo ładunek jądra jest równoważony przez ładunki elektronów krążących dookoła jądra.

3.

rysunek:

O-------o-------O
____r_____r____

O - duże kropki, będące źródłami pola
o - mała kropka jest dokładnie pośrodku drogi między dwoma dużymi kulkami
Pod kreskami przerywanymi napisz "r", czyli odległość od źródła
Q₁= 2μC
Q₂= -2μC
E₁=kQ₁÷r² - natężenie pochodzące od 1. ładunku
E₂=kQ₂÷r² - natężenie pochodzące od 2. ładunku

E=E₁+E₂

E=kQ₁÷r²+kQ₂÷r²=k*(Q₂+Q₁)÷r²

E=k*[2μC+(-2μC)]÷r²=0

4.

U=10000V
S=1mm=0,001m
q=1,6 × 10⁻¹⁹ C


U=W÷q =>W=qU
Praca jest równa energii kinetycznej, czyli:
Ek=qU=1,6 × 10⁻¹⁹ C × 10000V=1,6 × 10⁻¹⁵J

5.

1÷C=1÷C₁+1÷C₁+1÷C₁ - pojemność zastępcza przy połączeniu szeregowym trzech kondensatorów jednakowych
C=3μF
1÷3μF=3÷C₁
C₁=9μF

C₂=2C₁=2*9μF=18μF - pojemność zastępcza przy połączeniu równoległym dwóch kondensatorów jednakowych