Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:31:03+01:00
Zalety:
-nowa sztuka
-wynalazki
-nowe prawa
-nowe obyczaje

Wady:
-władca przeważnie nie dbał o losy kraju
-złe rozporządzanie
-zanik kultury polskiej
-kontrolowanie rządów PL przez inne kraje
-anarchia w Polsce
-ograniczenie władzy przyszłych władców
-więcej wojen
1 5 1
2009-11-14T12:33:28+01:00
Wady - zazwyczaj wybierani zostawali jedynie bardzo bogaci szlachcice nikt inny nie miał prawa do kandydowania w wyborach
wyborów dokonywała jedynie szlachta

zalety- nie było problemów (tak jak w przypadku monarchii) z dziedziczeniem tronu

2009-11-14T12:36:09+01:00
Za:
*próby przekupstwa głosujących
*częsty wybór zagranicznych władców,

przeciw:
*wprowadzenie systemu demokratycznego
*możliwość wyboru władcy najlepszego pośród wszystkich kandydatów
*decyzja ogółu, a nie tylko władających