Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:28:48+01:00
Forma podstawowa II forma III forma
arise arose arisen powstawać, pojawiać się
awake awoke awoken budzić się
be was been być
bear bore borne nosić, rodzić
beat beat beaten bić
become became become zostawać
befall befell befallen przytrafić się, spotykać
begin began begun zaczynać, zacząć
behold beheld beheld ujrzeć
bend bent bent pochylić się
beset beset beset dreczyć, prześladować
bet bet bet zakladać się
bind bound bound przywiązywać
bite bit bitten gryźć, kąsać
bleed bled bled krwawić
blow blew blown dmuchać
break broke broken tłuc, połamać
breed bred bred hodować
bring brought brought przynosić
build built built budować
burn burnt burnt palić, spalać się
burst burst burst rozrywać
buy bought bought kupować
can could been able móc
cast cast cast rzucać
catch caught caught łapać
choose chose chosen wybierać
come came come przychodzić
cost cost cost kosztować
creep crept crept skradać się
cut cut cut kroić
dig dug dug kopać
do did done robić
draw drew drawn rysować
dream dreamt dreamt snić
drink drank drunk pić
drive drove driven jechać
dwell dwelt dwelt mieszkać
eat ate eaten jeść
fall fell fallen upaść
feed fed fed karmić
feel felt felt czuć
flee fled fled uciekać
fling flung flung rzucać
fly flew flown lecieć
forbid forbade forbidden zakazywać
forecast forecast forecast przewidywać
forget forgot forgotten zapominać
forgive forgave forgiven wybaczać
forsake forsook forsaken porzucać
freeze froze frozen mrozić
get got got dostać
give gave given dawać
go went gone iść
grind ground ground kruszyć
hang hung hung wisieć
hang hanged hanged zawieszać
have had had mieć
hear heard heard slyszeć
hide hid hidden skrywać
hit hit hit uderzać
hold held held trzymać
hurt hurt hurt skrzywdzić, zranić, sprawiać
keep kept kept trzymać, zachowywać
kneel knelt knelt klękać
know knew known wiedzieć, znać
lay laid laid kłaść, położyć
lead led led prowadzić
lean leant leant skłonić się, opierać, przechylić
leave left left wychodzić
lend lent lent pożyczać (komuć)
let let let pozwalać
lie lay lain kłamać, leżeć
light lit lighted lit lighted zapalać
lose lost lost gubić
make made made robić
may might - móc
mean meant meant oznaczać, mieć na myśli
meet met met spotkać się
mistake mistook mistaken pomylić
mow mowed mown kosić
must had to had to musieć
pay paid paid płacić
put put put klaść, wsadzić
quit quit quit zrezygnowac
read read read czytać
rid rid rid uwalniać, oczyścić
ride rode ridden jeździć konno
ring rang rung dzwonić
rise rose risen rosnać
run ran run biec
saw sawed sawn piłować, rżnąć
say said said mówić
see saw seen widzieć
seek sought sought szukać, aportować
sell sold sold sprzedawać
send sent sent wysylać
set set set przygotowywać, ustawić
sew sewed sewn szyć
shake shook shaken trząść, wstrząsnąć
shear sheared shorn strzyc
shed shed shed rozsiewać, lać, rozlać
shine shone shone świecić, zabłysnąć
shoot shot shot wystrzelić, strzelać
show showed shown pokazywać
shrink shrank shrunk kurczyć się
shut shut shut zamykać
sing sang sung spiewać
sit sat sat siadać
sleep slept slept spać
slide slid slid pośliznąć się
sling slung slung zawieszać, podwieszać
slit slit slit rozciąć, poderżnąć
smell smelt smelt pachnieć
sow sowed sown sowed siać, zasiać
speak spoke spoken mówić
speed sped sped pędzic, jeździć (z dużą prędkością)
spell spelt spelt przeliterować
spend spent spent wydawać (pieniądze), spędzać czas
spill spilt spilt rozlewać
spin spun spun snuć, wirować, obracać
spit spat spat pluć, napluć
spoil spoilt spoilt uszkadzać, psuć, zepsuć
spread spread spread rozkladać, rozsmarować, rozszerzyć
spring sprang sprung sprężynować
stand stood stood stać
steal stole stolen kraść
stick stuck stuck przyklejac(się)
sting stung stung kłuć
stink stank stunk śmierdzieć
stride strode stridden kroczyć
strike struck struck strajkować, walić, uderzać
strive strove striven dążyc do czegoć, usiłować, krzątać
swear swore sworn klnąć
sweep swept swept zamiatać
swell swelled swollen spuchnąć, obrzęknąć
swim swam swum pływać
swing swung swung huśtać się, machać czymś
take took taken brać
teach taught taught uczyć (kogoś)
tear tore torn drzeć
tell told told mówić, powiedzieć
think thought thought myśleć
throw threw thrown rzucać
thrust thrust thrust pchać, atakować, napierać
tread trod trodden stąpać, chodzić po czymś
wake woke woken budzić się
wear wore worn mieć na sobie, ubierać
weave wove woven przmykac
weave wove woven tkać, wplatać
weep wept wept płakać
win won won wygrać
wind wound wound owijać, nawijać
wring wrung wrung wyciskać, ściskać czyjeś ręce
write wrote written pisać

O to chodzi ?? :)
1 3 1
2009-11-14T18:27:20+01:00
Czasowniki nieregularne w języku angielskim zawdzięczają swoją nazwę temu, że nie przyjmują one typowej formy czasu przeszłego i imiesłowu

może tabelka by się przydała xd

arise arose arisen powstawać, pojawiać się
awake awoke awoken budzić się
be was been być
bear bore borne nosić, rodzić
beat beat beaten bić
become became become zostawać
befall befell befallen przytrafić się, spotykać
begin began begun zaczynać, zacząć
behold beheld beheld ujrzeć
bend bent bent pochylić się
beset beset beset dreczyć, prześladować
bet bet bet zakladać się
bind bound bound przywiązywać
bite bit bitten gryźć, kąsać
bleed bled bled krwawić
blow blew blown dmuchać
break broke broken tłuc, połamać
breed bred bred hodować
bring brought brought przynosić
build built built budować
burn burnt burnt palić, spalać się
burst burst burst rozrywać
buy bought bought kupować
can could been able móc
cast cast cast rzucać
catch caught caught łapać
choose chose chosen wybierać
come came come przychodzić
cost cost cost kosztować
creep crept crept skradać się
cut cut cut kroić
dig dug dug kopać
do did done robić
draw drew drawn rysować
dream dreamt dreamt snić
drink drank drunk pić
drive drove driven jechać
dwell dwelt dwelt mieszkać
eat ate eaten jeść
fall fell fallen upaść
feed fed fed karmić
feel felt felt czuć
flee fled fled uciekać
fling flung flung rzucać
fly flew flown lecieć
forbid forbade forbidden zakazywać
forecast forecast forecast przewidywać
forget forgot forgotten zapominać
forgive forgave forgiven wybaczać
forsake forsook forsaken porzucać
freeze froze frozen mrozić
get got got dostać
give gave given dawać
go went gone iść
grind ground ground kruszyć
hang hung hung wisieć
hang hanged hanged zawieszać
have had had mieć
hear heard heard slyszeć
hide hid hidden skrywać
hit hit hit uderzać
hold held held trzymać
hurt hurt hurt skrzywdzić, zranić, sprawiać
keep kept kept trzymać, zachowywać
kneel knelt knelt klękać
know knew known wiedzieć, znać
lay laid laid kłaść, położyć
lead led led prowadzić
lean leant leant skłonić się, opierać, przechylić
leave left left wychodzić
lend lent lent pożyczać (komuć)
let let let pozwalać
lie lay lain kłamać, leżeć
light lit lighted lit lighted zapalać
lose lost lost gubić
make made made robić
may might - móc
mean meant meant oznaczać, mieć na myśli
meet met met spotkać się
mistake mistook mistaken pomylić
mow mowed mown kosić
must had to had to musieć
pay paid paid płacić
put put put klaść, wsadzić
quit quit quit zrezygnowac
read read read czytać
rid rid rid uwalniać, oczyścić
ride rode ridden jeździć konno
ring rang rung dzwonić
rise rose risen rosnać
run ran run biec
saw sawed sawn piłować, rżnąć
say said said mówić
see saw seen widzieć
seek sought sought szukać, aportować
sell sold sold sprzedawać
send sent sent wysylać
set set set przygotowywać, ustawić
sew sewed sewn szyć
shake shook shaken trząść, wstrząsnąć
shear sheared shorn strzyc
shed shed shed rozsiewać, lać, rozlać
shine shone shone świecić, zabłysnąć
shoot shot shot wystrzelić, strzelać
show showed shown pokazywać
shrink shrank shrunk kurczyć się
shut shut shut zamykać
sing sang sung spiewać
sit sat sat siadać
sleep slept slept spać
slide slid slid pośliznąć się
sling slung slung zawieszać, podwieszać
slit slit slit rozciąć, poderżnąć
smell smelt smelt pachnieć
sow sowed sown sowed siać, zasiać
speak spoke spoken mówić
speed sped sped pędzic, jeździć (z dużą prędkością)
spell spelt spelt przeliterować
spend spent spent wydawać (pieniądze), spędzać czas
spill spilt spilt rozlewać
spin spun spun snuć, wirować, obracać
spit spat spat pluć, napluć
spoil spoilt spoilt uszkadzać, psuć, zepsuć
spread spread spread rozkladać, rozsmarować, rozszerzyć
spring sprang sprung sprężynować
stand stood stood stać
steal stole stolen kraść
stick stuck stuck przyklejac(się)
sting stung stung kłuć
stink stank stunk śmierdzieć
stride strode stridden kroczyć
strike struck struck strajkować, walić, uderzać
strive strove striven dążyc do czegoć, usiłować, krzątać
swear swore sworn klnąć
sweep swept swept zamiatać
swell swelled swollen spuchnąć, obrzęknąć
swim swam swum pływać
swing swung swung huśtać się, machać czymś
take took taken brać
teach taught taught uczyć (kogoś)
tear tore torn drzeć
tell told told mówić, powiedzieć
think thought thought myśleć
throw threw thrown rzucać
thrust thrust thrust pchać, atakować, napierać
tread trod trodden stąpać, chodzić po czymś
wake woke woken budzić się
wear wore worn mieć na sobie, ubierać
weave wove woven przmykac
weave wove woven tkać, wplatać
weep wept wept płakać
win won won wygrać
wind wound wound owijać, nawijać
wring wrung wrung wyciskać, ściskać czyjeś ręce
write wrote written pisać
1 4 1