Wyjaśnij dosłowne i przenośne znaczenie podanych związków frazeologicznych:
"a słowo ciałem się stało"
"w stroju Ewy"
"łono Abrahama"
"wierny jak Łazarz"
"wieża Babel"
"Kainowe znamię"
"jabłko Adama"
"alfa i omega"
"oddać coś za miskę soczewicy"
"Judaszowe srebrniki"
"hiobowe wieści"

2

Odpowiedzi

2009-11-14T12:45:37+01:00
-stało się tak na prawdę
-liść figowy lub zupełnie nago
-pastwisko jego
-nie wierny
-nieporozumienia
-zło/nieszczęście
-jabłko "ugrzęzło" w gardle(u mężczyzn)
-początek i koniec
-być głodnym/potrzebować czegoś
-zdradzić/ważne pieniądze
-złe wieści


Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T12:57:07+01:00
Słowo stało się ciałem - to, o czym mówiono, stało się faktem, ziściło się
w stroju Ewy - nago(o kobiecie)
łono Abrachama - umrzeć
wierny jak łazarz -nie wierny
Wieża Babel-chaos, zamęt, bałagan
kainowe znamię-znak bratobojstwa(piętno bratobójstwa)
jablko Adama-chrząstka w krtani mężczyzny
alfa i omega - początek i koniec
oddać coś za miskę soczewicy - Dokonać niekorzystnej wymiany.
Oddać coś bardzo cennego za coś o niewielkiej wartości
judaszowe srebniki - łapówka
hiobowe wieści – zła, przerażająca, katastroficzna wiadomość
6 3 6