1. Sprawdzono że pieciosobowa rodzina państwa A z P:olski tygodniowo wydaje na jedzenie ok.120 euro a sześcio osobowa rodzina państwa B z Czadu 1,2 euro.
Ile razy wiecej euro przypada tygodniowo na wyzywienie jednej osoby z rodziny A niż B ?
2. 5 pażdziernika 2006 rok : wschód słońca 6:51, zachód słonca 18:13, wschód ksieżyca 17:36,zachód ksieżyca 4:06
korzystajac z danych informacji, oblicz, jaka czesc doby ksieżyc był widoczny 5 pazdziernika 2006 roku.
3.
szlak Czas dojścia odległość
czerwony 1,5 h 4 km
niebieski 2,5 h 6,5 km

na szczyt prowadza dwa szlaki piesze .
na którym szlaku przewiduje sie wieksza prędkość poruszania i o ile km/h wieksza ? odpowiedz zapisz w postaci dziesietnej.
4.
Ogórki Papryka Marchew
A 2 0,6 0,4
B 2 1.35 0,4
C 2,4 0,75 0,6
D 2,5 0,75 0,5

Mirka przygotowywała sałatke, łącząc ogórki, papryke i marchew w stosunku 10:3:2. W którym wierszu tabelki podano prawidłową mase (kg) produktów użytych przez Mirke, jeśli łącznie ważyły one 3,75 kg.


5.Ile metrów kwadratowych siatki szerokości 1,5 m potrzeba na ogrodzenie placu w kształcie litery L , jeśli 2 najdłuższe prostopadłe boki tego placu maja długośći równe 50 m i 40 m ?





3

Odpowiedzi

2009-11-14T12:56:21+01:00
1. 120/1,2=100
ODP. 100 razy mniej

2.11,5:24=0,48 doby

3. 4/1,5=2,66km/h- na tym pierwszym jest większa prędkośc o 0,06 km/h
6,5/2,5=2,6 km/h

4.
2009-11-14T13:22:42+01:00
1..........................................................................................
Liczba osób w rodzinie polskiej = 5
do podziału mają 120Euro
czyli 120Euro/5osób= 24Eur/os
Rodzina z czadu = 6 osób
Suma tygodniowa: 1,20Eur
1,20Eur/6osób=0,20Eur/os

Wynik: 24Eur/os : 0,20Eur/os = 120

Odp. W rodzinie z Polski przypada na osobę 120 razy więcej pieniędzy tygodniowo na oobę niż w rodzinie z Czadu.
2..........................................................................................
Istotne informacje: wschód księżyca 17:36 zachód księżyca 4:06
Czas przez jaki księżyc był widoczny to: 4:24h do północy + 4:06h po północy = 8:30h.
Doba = 24h
w minutach: 8,5x60 = 510m; 24x60=1440m
czyli 510/1440 doby = 17/48dobry

Odp. Księżyc był widoczny przez 17/48 doby (0,3541(6) doby)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:14:46+01:00
1.
A) 120:5 =24
B) 1,2:6 = 0,2

24/0,2 = 120

120x wiecej


2. Ksiezyc w pazdzierniku widzimy dopiero po tym, jak slonce zajdzie, dlatego:
18.13 - 4.06 widzimy ksiezyc
do 24 mija 5h47min
5.47+4.06 = 9godzin 53 minuty

3.
Vcz=4/1,5=2,(6)
Vn=6,5/2,5=2,6

2,(6) - 2,6 = 0,0(6)

o 0,0(6) km/h

4.
10x+3x+2x=3,75
x=0,25
10x=2,5
3x=0,75
2x=0,5

odpowiedz D

5.
Obw = 50+40+x+(40-x)+(50-x)+x = 180m

Pole siatki = 180m *1,5
P = 270m²


Pozdrawiam! :)