Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:15:48+01:00
Dane:
v=54km/h= 15m/s a=?
t=10s

szukane:
a=?
s= ?


a=v/t
a=15÷10=1,5 m/s²

v=s/t
s=v×t
s=15×10=150 m
Odp: Średnie przyspeszenie tego samochodu wynosiło 1,5 m/s² a droga przebyta przez to ciało wynosiła 150 m.
2009-11-14T13:16:04+01:00
A=Δv/Δt
Δv = 54km/h = 15m/s
t = 10s
a = 15m/s /10s = 1,5m/s²

s = v0t + at²/2 v0 = 0
s = at²/2
s = 1,5m/s² * (10s)² / 2 = 150m