Odpowiedzi

2009-11-14T13:06:58+01:00
Skoro 2,4% w przeciągu roku, to 2,4/4=0,6% w przeciągu 3 miesięcy (1/4 roku)
Podatek wynosi 20% odsetek czyli łącznie po 3 miesiącach uzyskamy 80% odsetek bez podatku: 0,8*0,6%=0,48%
teraz układamy proporcje:
0,48% - 48zl
100% - x
x=100%*48zł/0,48%= 10 000 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:13:12+01:00
K - kapitał
2,4 - oprocentowanie w stosunku rocznym
3 miesiące - czas
48zł - odsetki
20% - podatek

x-20%x=48
x-0,2x=48
0,8x=48 /:0,8
x=60

d=kpt/100
60=(k*2,4*3/12)/100
60=0,6k/100 /*100
6000=0,6k /:0,6
k=10000

odp. Wpłacono 10000zł
1 5 1