Odpowiedzi

2009-11-14T13:15:47+01:00
Postacie fikcyjne:
- Zbyszko z Bogdańca- rycerze herbu „tępa podkowa”
- Maćko z Bogdańca - stryj Zbyszka
- Danusia - miłość Zbyszka
- Jagienka - córka Zycha ze Zgorzelic
- Danveld - starosta krzyżacki ze Szczytna
- Rotgier - stoczył pojdedynek ze Zbyszkiem
- Zygfryd de Lowe - rycerz zakonny
- Hlawa- jeniec wojenny
- de Lorche - przyjaciel Zbyszka
- Jurand ze Spychowa - posiadacz Spychowa oraz mazurskich ziem przylegających do jego miejscowości
- Sanderus - członek świty Juranda ze Spychowa

Postaci realnych nie mam, przepraszam ;) ;]]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:22:15+01:00
Postacie historyczne :

1.Król Władysław Jagiełło - został przedstawiony jako litewski dzikus, który dopiero nabiera ogłady jako władca chrześcijańskiego kraju.

2.Królowa Jadwiga - małżonka Jagiełły z rodu Andegawenów, była już za życia otoczona opinią świętości.

3.Książę Witold - sojusznik Jagiełły przeciwko Krzyżakom.

4.Zyndram z Maszkowic - został tu ukazany jako ideał średniowiecznego rycerza.

5.Konrad von Jungingen - wielki mistrz Zakonu od listopada 1393 do końca marca 1407 r. - to człowiek cierpliwy, spokojny.

6.Ulryk von Jungingen - brat Konrada i kolejny wielki mistrz Zakonu w okresie od czerwca 1407 do swojej śmierci 15 lipca 1410 r. - to człowiek gwałtowny, popędliwy, butny, ale dzielny, waleczny rycerz.


1 4 1