Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:14:30+01:00
Syrop kosztował 15 zł. Po podwyżce 23 zł. Ile procent wynosiła podwyżka.?

23-15=8
15-100%
8-x
x=8*100%:15

x=800%:15
x=160/3=53⅓%
odp. podwyżka wynosiła 53⅓%
2009-11-14T13:21:36+01:00
(23-15)/15 * 100% = 8/15 * 100% = 53,(3)%
2009-11-14T13:24:54+01:00
100%-15
x - 23
x=23×100%/15
x=153,(3)%

153,(3)%-100%=53,(3)%=53 1/3%

O: Podwyżka wynosiła 53 1/3%.