Odpowiedzi

2009-11-14T13:17:24+01:00
1. jeden z kątów ma 90 stopni
czyli na dwa pozostale katy pozostaje: 180-90 = 90 stopni
skoro jest to trojkat rownoramienny to kazdy z dwoch pozostalych katow ma te sama miare:
2x=90
x=45 stopni
2.
pierwszy kat: x
drrugi kat: x + 20
x + (x+20)=90
2x + 20=90
x=35 stopni (pierwszy kat)
drugi kat: 35+20 = 55 stopni
1 5 1
2009-11-14T13:20:20+01:00
1.α=90⁰
β=45⁰
γ=45⁰

2.α=90⁰
β+γ=90⁰
β=γ+20⁰
β=80⁰
γ=100⁰
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:20:35+01:00
Suma kątów trójkąta jest równa 180 stopni
1)x+x+90=180 w trójkącie równoramiennym kąty ostre są równe
2x=90
x=45stopni
2)
pierwszy kąt - x
drugi kąt - x+20
x+x+20+90=180
2x=70
x=35
x+20=55
jedenkąt jest równy 35 a drugi 55 stopni
1 5 1