Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:31:42+01:00
A) Sejmu Konwokacyjnego
-zawiązywany był po śmierci króla,
-przewodniczył mu zazwyczaj obecny prymas,
-wyznaczał czas i miejsce, wyboru nowego króla,
-decydował o sprawach bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego

b) Sejmu Elekcyjnego:
-podczas tego sejmu wybierano nowego króla spośród kandydatów,
-Uchwalano na nim pacta conventa (obietnice przyszłego króla)
-głosować może każdy szlachcic

c) Sejmu Koronacyjnego
-sejm, poprzedzający koronację elekta,
-elekt dopełniał wszystkich formalności przygotowujących jego koronację,
-Zaprzysiężenie artykułów henrykowskich i pacta conventa przez elekta.


Mam nadzieję, że o to Ci chodziło ;)
4 5 4
2009-11-14T15:24:49+01:00
SEJM KONWOKACYJNY
1 USTALAL CZAS ORAZ MIEJSCE ELEKCJI
2 UCHWALAL KONSTYTUCJE WIEKSZOSCIA GLOSOW
3 NIE MOZNA GO BYLO ZERWAC
SEJM ELEKCYJNY
1 UCHWALANO USTAWY NA NIM I PAKTY
2 SZLACHTA DECYDOWALA O WYBORZE KROLA
3 W GLOSOWANIU MOGLBRAC UDZIAL KAZDY SZLACHCIC
SEJM KORONACYJNY
1 POPRZEDZAL KORONACJE ELEKTA
2 NA TYM SEJMIE KROL ELEKT PRZYGOTOWYWAL SIE DO KORONACJI
3 KROL PODPISAC MUSIAL ARTYKULY HENRYKOWSKIE CO UZALEZNIALO GO OD SZLACHTY
1 5 1