Zad1. Wyjaśnij, w jaki sposób cechy są zapisane w genach.
Zad2. odpowiedz na pytania;
Zespół alleli osobnika to ........................
,,Wymieszania gazów które zachodzi podczas mejozy to...............
Reguła kierująca procesem dobudowywania nukleotydów do nowej nici w czsie replikacji to..................
Podział komórki,którego wyniku powstają dwie komórki o zestawie chromosomów takim samym jak w komórce macierzystej to.................
Allle,który nie pozwala ujawnić się w cesze w fenotypie to............
Zmiejszenie liczby chromosomów o połowe to.......
Powielenie DNA to..............

3

Odpowiedzi

2009-11-14T15:42:20+01:00
Zad1.
Geny są fragmentami chromosowego DNA, a każdy z nich zawiera informację o budowie jednego kompletnego białka. To właśnie geny warunkują cechy, czyli decydują o tym, jaką mamy grupę krwi, kolor włosów, wzrost itd.

Sorki drugiego nie wiem;)
6 5 6
2009-11-14T17:40:53+01:00
1)
Każdy gen to fragment nici kodu deoksyrybonukleinowego nazywanego w skrócie DNA.Za każdym genem kryje się jego cecha, która jest odzwierciedlona w fenotypie organizmu.Np. gen długowieczności - cecha długi okres życia.
2)
gen
dyfuzja
Adenina z tyminą,a guanina z cytozyną
mitoza
recesywne
mejoza
replikacja
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T21:18:06+01:00
Każdy gen to fragment nici DNA. W genach kryje się informacja o budowie białek, a co za tym idzie, jak wyglądamy, jak długo żyjemy, itp.
Zad2. odpowiedz na pytania;
Zespół alleli osobnika to genotyp
,,Wymieszania gazów które zachodzi podczas mejozy to.dyfuzja
Reguła kierująca procesem dobudowywania nukleotydów do nowej nici w czsie replikacji to.komplementarność
Podział komórki,którego wyniku powstają dwie komórki o zestawie chromosomów takim samym jak w komórce macierzystej to mitoza
Allle,który nie pozwala ujawnić się w cesze w fenotypie to.allel recesywny
Zmiejszenie liczby chromosomów o połowe to redukcja (w czasie mejozy)
Powielenie DNA to.replikacja
12 4 12