Chłopak i dziewczyna zobaczyli się z odległości 100m i zaczęli ku sobie biec. Dziewczyna z prędkością 4m/s a chłopak z prędkością 8m/s.
Po jakim czasie i w jakiej odległości od dziewczyny spotkają się?

Muszą być zawarte wszystkie dokładne obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-14T13:41:37+01:00
S= v*t | : v
t= s/v
t= 100 m / 8 m/s
t= 12.5 s

to samo z dziewczyną : wychodzi 25 s
25 - 12.5 = 12.5 s
odp. dziewczyna i chłopak spotkają sie po 12,5 s.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:43:43+01:00
S = 100m
v1 = 4m/s
v2 = 8m/s

v=s/t -> t = s/v

s1/v1 = s2/v2
s1/4 = s2/8
8s1 =4s2
s2 = 2s1

s1 = 100 - s2 = 100 - 2s1
3s1 = 100
s1 - 33,3 m

t = s1/v1 = 33,3m / 4m/s = 8,325s
2009-11-14T13:51:45+01:00
100m z prędkośćią 4m/s przebyłą w czasie 25s

100m z prędkością 8m/s przebył w czasie 12,5s

50m z prędkośćią 4m/s przebyła w czasie 12,5s

50m z prędkością 8m/s przebył w czasie 6,25s

40m z prędkośćią 4m/s przebyła w czasie 10s
60m z prędkością 8m/s przebył w czasie 7,5s

30m z prędkośćią 4m/s przebyła w czasie 7,5s
70m prędkością 8m/s przebył w czasie 8,75s


33 1/3m z prędkośćią 4m/s przebyła w czasie 8,325s
66 2/3m z prędkością 8m/s przebył w czasie 8,325s

Spotkaja się po czasie 8,325s

33,3 m od dziewczyny