Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T13:33:31+01:00
Ten ułamek to 3/2
3+3/2+1=6/3=2
1 5 1
2009-11-14T13:48:25+01:00

z wyliczeń wychodzi ze ten ulamek to 3 / 2

3+2 = 5
3+3 / 2+1 = 6 / 3 = 2

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:22:46+01:00
X - licznik
y - mianownik

rozwiazujemy układ równań
x+y=5
x+3/y+1=2

x=5-y
x+3=2y+2

5-y+3=2y+2
-y-2y=2-3-5
-3y=-6
y=2 w mianowniku jest 2

x=5-2
x=3 w liczniku jest 3
2 5 2