Doświadczenie 1
Przedmioty: plastikowa butelka z wodą mineralna niegadowana
czynności :
- otworz plastikowa litrowa butelke z woda mineralna i pij wode tak by powietrze z zewnatrz nie dostalo sie do butelki
- wyjaśnij zachowanie sie scianek tej butelki

Doświadczenie 2
przedmioty: szklanka woda kartka papieru
- szklanke napelnij woda po brzegi
- przykryj ja kartka papieru
- poloz dlon na kartce i odwroc szklanke do gory dnem
- usun dlon
- opisz wynik obserwacji i wyjasnij go

3

Odpowiedzi

2009-11-14T13:42:45+01:00
W momencie gdy odwrócimy szklankę do góry dnem całe powietrze wessie zawartość szklanki co spowoduje przyczepnośc kartki do wody i nie przepuszczenie wody

W: Brak tlenu powoduje kurczenie się
10 2 10
2009-11-14T13:43:32+01:00
Doświadczenie 1
W butelce znajduje się woda. Jeśli wypiję ją, ściany butelki będą się kurczyć do środka. Dzieje się tak dlatego, że zabierając wodę, w butelce pozostaje próżnia (nie ma w niej powietrza).

Doświadczenie 2
Kartka "przyklei się" do wody i szklanki, ponieważ powietrze nie będzie miało ujścia.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T14:10:21+01:00
Ponieważ ubywa wody, to zmniejsza się objętość butelki;
cisnienie w butelce było zblizone do atmosferycznego, teraz zmiejsza się i przechodzi w podcisnienie ;
poniewaz naczynie nie jest przystosowane do pracy w takich warunkach(jego ścianki są słabe), siła oddziaływująca na scianki butelki zasysa je i nastepuje wklesniecie ścianek

W odwróconej dnem szklance wytwarza się podcisnienie, które nie pozwala na oderwanie się kartki ; w momencie odchylenia kartki zostaje wpuszczone powietrze, zmienia się cisnienie w górnej części szklanki(dnie) i woda wypływa;
podciśnienie będzie tym większe im wyższa będzie szklana, czyli wysokość słupa wody ponieważ to wysokość i gęstość cieczy wywołuje podciśnienie "ciągnąc" do ziemi.


to tyle
20 4 20