Odpowiedzi

2009-11-14T13:42:30+01:00
Zad1

115% z 170 = 1,15 * 170 = 195,5 zł

odp. a początku mikser kosztował 195 zł 50 gr
zad2

1740/2000 * 100% = 87 %

100% - 87% = 13%

Odp. cene obniżono o 13 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:44:44+01:00
1.dane:
mikser teraz-170zl
obniżka-15%
100%-x
85%-170zl
100*170/85=17000/85=200
Odp.Cena miksera przed obniżką wynosiła 200zl.

2.Dane:
tv wcześniej-2000zl
tv teraz-1740zl
100%-2000zl
x -1740zl
1740*100/2000=17400/2000=8,7
Odp.Cenę obniżono o 8,6%.

Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
2009-11-14T13:56:25+01:00
Dane:
mikser teraz-170zl
obniżka-15%
100%-x
85%-170zl
100*170/85=17000/85=200

Dane:
tv wcześniej-2000zl
tv teraz-1740zl
100%-2000zl
x -1740zl
1740*100/2000=17400/2000=87%
Tv obniżono o 87%