Odpowiedzi

2009-11-14T13:50:11+01:00
Zwiększania
źiększyć masę ciała

zmniejszenie
używać smarów w miejscu styku,zwiększyć opłwowy kształt ciała
16 2 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:59:26+01:00
Zmniejszanie oporów ruchu:
- stosowanie smarów
- stosowanie łożysk
- nadawanie bardziej opływowych kształtów
- stosowanie odpowiednich materiałów


Zwiększanie:
- nadawanie mniej opływowych kształtów
- stosowanie odpowiednich materiałów
11 3 11
2009-11-14T14:19:17+01:00
Opory ruchu:
a) opór powietrza możemy zmniejszyć stosując aerodynamiczne (opływowe) kształty, spojlery w samochodach ciężarowych, sportowych, zmieniając kształt,
b) siła tarcia występuje pomiędzy dwoma stykającymi się powierzchniam
50 1 50