Odpowiedzi

2009-11-14T13:46:51+01:00
Na pewno był to dobry sposób szczególnie dla szlachty, która mogła brać udział w wyborach a od przyszłego władcy otrzymywała przywileje ale co do państwa to sądzę że traciło ono na tym sporo, chociażby to że zazwyczaj nowy władca mało interesował się narodem
2 4 2
2009-11-14T13:47:59+01:00
Było to tylko dobre dla szlachty poniewaz ona otrzymała wcześniej przywileje które pozwalały jej na wybranie nowego władcy nowy władaca podpisywał pacta conventa i artykuły henrykowskie które gwarantowały szlachcie wysokie pozycje
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:12:09+01:00
Wolna elekcja była zła dla Państwa, a dobra dla szlachty.
Dla państwa:
- słabe wojsko
- brak pieniędzy w skarbcu państwa
- rozbiór Polski i wojny

Dla szlachty:
- zwolnenie z płacenia podatków
- wzbogacanie się
- piękniejsze domy od władcy
1 5 1