A) Mucha potrafi latac z prędkością 12 km/h.Jaką odległość może przelecieś w ciagu minuty ?

b) Samochód osobowy jedzie z pręskością 80 km/h ,a dostawczy z prędkością 60 km/h .Samochód osobowy przejechał 240 km, a dostawczy przejechał 180 km. Który samochód jechał krócej ?


Błagam o pomoc ! ;-*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:44:22+01:00
A)h=60min
12km/60min=1/5km/min=200m/min- tyle moze przeleciec w ciagu minuty


b)Obaj jechali ten sam czas -3h

240:80=3h
180:60=3h
2009-11-14T13:45:52+01:00
A) 12km/h=12*1000m/60min=200m=0,2km

Może przelecieć 0,2km.

b) Czas=droga/prędkość
240km/80km/h=3h
180km/60km/h=3h

Jechali tyle samo.
2009-11-14T13:52:24+01:00
Zadanie 1

dane:
V=12 km/h (12 * 1000/3600= 3,(3) ) = 3,3 m/s
t= 60 s

szukane:
s=?

s=V*t

s=60s * 3,3 m/s = 198 m (w przybliżeniu )

Mucha może przelecieć 198 m. w ciągu minuty

zadanie2

a) Osobówka
D:
V= 80 km/h
s=240 km
t=?

t=s/V
t= 240:80= 3 h

B) dostawczy
D:
V=60km/h
s=180 km

t=s/V
t= 180:60= 3 h

odp. jechali tyle samo czasu