Odpowiedzi

2009-11-14T13:56:33+01:00
W nauce o chemii cukry i wodorowęglany są synonimami, ale zwykle nazwa cukry odnosi się do słodkich, rozpuszczalnych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej. Ogólnie, słowo cukier jest używane jako synonim sacharozy. W tym rozdziale, słowo cukier dotyczy słodkich, rozpuszczalnych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej.

W roślinach smak słodki jest głównie spowodowany obecnością trzech cukrów: sacharozy, fruktozy i glukozy. Cukry występują pojedynczo, bądź jako mieszanina. Miód jest roztworem glukozy, fruktozy i sacharozy, w którym 80% stanowią cukry, a tylko 20% woda. Właściwy skład w dużej mierze zależy od pochodzenia rośliny. Podczas produkcji piwa, skrobia (niesłodki wodorowęglan o dużej masie cząsteczkowej) pochodząca z ziarna jest rozkładana na mniejsze wodorowęglany, a jednym z nich jest nieco słodki cukier słodowy (maltoza).

Jedynym ważnym cukrem pochodzenia zwierzęcego jest laktoza, cukier obecny w mleku wszystkich zwierząt. Wszystkie wchłaniane cukry są przekształcane w wątrobie do glukozy, stąd też cukrem obecnym we krwi (a zatem i w mięsie) zwierząt jest glukoza. Ponieważ laktoza jest mniej słodka niż fruktoza czy sacharoza, mleko nie jest słodkie pomimo wysokiej zawartości cukru (4,5% w mleku krowim, 7% w mleku ludzkim).

Oprócz pięciu wymienionych, w roślinach i w mleku występują setki innych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej, ale żaden z nich nie jest bardzo słodki, ani istotny dla przetwórstwa.


Cukier Słodkość w porównaniu do sacharozy

Sacharoza (glukoza + fruktoza) 100%

Glukoza 74%

Fruktoza 173%

Maltoza
(glukoza + glukoza) 33%

Laktoza
(galaktoza + glukoza) 16%


i poczytaj tutaj o omega 3 i 6

http://www.we-dwoje.pl/kwasy;tluszczowe;omega-3;i;omega-6,artykul,4819.html
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T13:59:59+01:00
Cukier biały i brązowy to prawie to samo Cukier brązowy jest to zwykły cukier z dodatkiem melasy, która zmienia jego kolor i smak. Oba są podobnie kaloryczne - około 400 kcal/100g.
omega 3
Odpowiedni poziom Omega 3 w organizmie reguluje poziom cytokin zapewniając prawidłową pracę systemu immunologicznego. Kwasy tłuszczowe Omega 3 odgrywają więc nieocenioną wprost rolę w budowaniu mocy układu immunologicznego.

Badania naukowe prowadzone na całym świecie pozwalają na jednoznaczne stwierdzenie, że kwasy tłuszczowe Omega 3:

· mają pozytywny wpływ na krążenie krwi (działają jak teflon w naczyniach krwionośnych nie pozwalając przyklejać się złogom do powierzchni ścianek naczyń),

· poprawiają ukrwienie mózgu i usprawniają przesyłanie sygnałów nerwowych,

· zwiększają poziom serotoniny – neuroprzekaźnika wpływającego pozytywnie na samopoczucie,

· łagodzą zaburzenia ukrwienia,

· pomagają zapobiegać trombocytopenii, tj. małopłytkowości polegającej na zmniejszaniu się ilości krwinek płytkowych (skutkuje to skazą krwotoczną, skłonnością do krwawień, wybroczyn, upośledzeniem zatrzymania krwawienia),

· zmniejszają krzepliwość krwi przy jednoczesnym obniżaniu nadciśnienia,

· zmniejszają ryzyko arytmii serca (jak leki nasercowe) – a przecież zawałowcy są szczególnie narażeni na arytmię,


omega 6
Kwas linolowy (główny przedstawiciel rodziny n – 6) wydaje się być istotny z punktu widzenia zapewniania odpowiedniego wzrostu, gojenia ran, czynności nerek i wątroby oraz zapobiegania zakażeniom. Kwasy omega- 6 wykazują również korzystne oddziaływanie w odniesieniu do obniżania poziomu tzw. „złego” cholesterolu (frakcji LDL). Stwierdzono jednak, że wysokie spożycie tych kwasów, oprócz obniżania „złego” cholesterolu może powodować również obniżenie tzw. „dobrego” cholesterolu (frakcji HDL).
2009-11-14T14:33:25+01:00
W nauce o chemii cukry i wodorowęglany są synonimami, ale zwykle nazwa cukry odnosi się do słodkich, rozpuszczalnych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej. Ogólnie, słowo cukier jest używane jako synonim sacharozy. W tym rozdziale, słowo cukier dotyczy słodkich, rozpuszczalnych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej.

W roślinach smak słodki jest głównie spowodowany obecnością trzech cukrów: sacharozy, fruktozy i glukozy. Cukry występują pojedynczo, bądź jako mieszanina. Miód jest roztworem glukozy, fruktozy i sacharozy, w którym 80% stanowią cukry, a tylko 20% woda. Właściwy skład w dużej mierze zależy od pochodzenia rośliny. Podczas produkcji piwa, skrobia (niesłodki wodorowęglan o dużej masie cząsteczkowej) pochodząca z ziarna jest rozkładana na mniejsze wodorowęglany, a jednym z nich jest nieco słodki cukier słodowy (maltoza).

Jedynym ważnym cukrem pochodzenia zwierzęcego jest laktoza, cukier obecny w mleku wszystkich zwierząt. Wszystkie wchłaniane cukry są przekształcane w wątrobie do glukozy, stąd też cukrem obecnym we krwi (a zatem i w mięsie) zwierząt jest glukoza. Ponieważ laktoza jest mniej słodka niż fruktoza czy sacharoza, mleko nie jest słodkie pomimo wysokiej zawartości cukru (4,5% w mleku krowim, 7% w mleku ludzkim).

Oprócz pięciu wymienionych, w roślinach i w mleku występują setki innych wodorowęglanów o małej masie cząsteczkowej, ale żaden z nich nie jest bardzo słodki, ani istotny dla przetwórstwa.


Cukier Słodkość w porównaniu do sacharozy

Sacharoza (glukoza + fruktoza) 100%

Glukoza 74%

Fruktoza 173%

Maltoza
(glukoza + glukoza) 33%

Laktoza
(galaktoza + glukoza) 16%