Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:04:04+01:00
Kwas fosforowy (V) - H3PO4
1u*3 + 31u + 16u*4 = 98u

Kwas węglowy - H2CO3
1u*2+12u+16u*3 = 62u

Stosunek masowy pierwiastków w kwasie węglowym (/ - oznacza kreskę ułamkową)

1u*2/12u/48u = 2/12/48 = 1/6/24 = 1:6:24

Stosunek mas pierwiastków w kwasie węglowym wynosi 1:6:24.
2 4 2
2009-11-14T14:06:31+01:00
A). H3PO4- kwas fosforowy (V)
M= 3* mH + mP + 4 * mO
M=3 * 1 u + 31u + 4 * 16u
M= 3u + 31u + 64u
M= 98 u
Odp. Masa cząsteczkowa kwasu fosoforowego wynosi 98u.

b). H2CO3 - kwas węglowy
H=2u
C=12u
O=48u
Odp. Stosunek: 1:6:24