Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:15:56+01:00
Wielomian W(x)=x⁴-3x³-3x²+7x+1.
a) Oblicz W(√2)

W(x)=(√2)⁴ -3(√2) ³-3(√2) ²+7(√2) +1=4-6√2-6+7√2+1=-1+√2

b) sprawdź,która z liczb 1,2,3 jest pierwiastkiem wielomianu

W(1)=1⁴-3*1³-3*1²+7*1+1=1-3-3+7+1=3 nie jest pierwiastkiem bo nie wyszło 0

W(2)=2⁴-3*2³-3*2²+7*2+1=16-24-12+14+1=-5 nie jest pierwiastkiem bo nie wyszło 0

W(3)=3⁴-3*3³-3*3²+7*3+1=81-81-27+21+1=-5 nie jest pierwiastkiem bo nie wyszło 0
1 5 1
2009-11-14T14:23:53+01:00
W(X)=X⁴-3X³-3X²+7X+1
W(√2)= 4-6√2-6+7√2+1
W(√2)=-1+√2

W(1)=1-3-3+7+1=3 nie jest
W(2)= 16-24-12+14+1=-5 nie jest
W(3)= 81-81-27+21+1=-5 nie jest