Dobierz parami enzym i jego rolę:

Podaj nazwy naczyń krwionośnych wyprowadzajacych krew:
- z lewej komory serca
- z prawej komory serca

Podaj nazwy naczyń transportujących krew:
- do lewego przedsionka serca
- do prawego przedsionka serca

3

Odpowiedzi

2009-11-14T14:24:28+01:00
Z lewej komory aorta
z prawej komory tetnica plucna


od lewgo przedsionka zyla plucna
do prawego przedsionka zyla
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:30:38+01:00
Dobierz parami enzym i jego rolę:

Amylaza ślinowa - wstępne trawienie cukrów
Pepsyna - częściowe trawienie białka
Trypsyna - rozkład białek
Amylaza trzustkowa - rozkłada cukry
Lipaza - rozkłada tłuszcze
Enzymy zawarte w soku jelitowym - dzięki nim w jelicie powstaje mieszanina substancji odżywczych, wody, witamin i soli mineralnych oraz niestrawionych resztek pokarmu


Podaj nazwy naczyń krwionośnych wyprowadzajacych krew:
- z lewej komory serca - aorta
- z prawej komory serca - tętnica płucna

Podaj nazwy naczyń transportujących krew:
- do lewego przedsionka serca - żyły płucne
- do prawego przedsionka serca - żyły główne
1 2 1
2009-11-14T17:29:55+01:00
Nazwy naczyń transportujących krew:
- do lewego przedsionka serca - żyły płucne
- do prawego przedsionka serca - żyły główne

Nazwy naczyń krwionośnych wyprowadzajacych krew:
- lewa komora - aorta
- prawa komora - tętnica płucna