Z badań statystycznych tekstów napisanych po polsku wyika, że najczęściej używaną literą jest litera "a". Przeciętnie stanowi ona ok. 11% wszystkich użytych liter. Do zapisania tego zadania użyto 199 liter. Jaki procent tych liter stanowi litera 'a'??

3

Odpowiedzi

2009-11-14T14:52:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T14:52:09+01:00
Po prostu 11%.
Skoro w każdym tekście stanowi 11%, to w tym także, nie trzeba wg mnie nic liczyć.
Też miałam to zadanie i jest zgodne z odpowiedziami z końca książki.
3 3 3
2009-11-14T15:05:24+01:00
199 * 11% = 199 * 0.11 =w przyblizeniu 22 (21.89)
Występuje 22 litery "A"

Może im chodziło ile jest tych liter w tym zdaniu ?
Bo procentowo to 11 ...
3 5 3