Procentowe skład powietrza:
a)azot-78%
b)tlen-21
c)pozostałe-1%
1.W pustym pokoju o wymiarach 4 m x 3 m x 2,5 m znajduje się ile tlenu ? Obliczenia napisz poniżej. <<<Jeżeli ktoś mi napisz, że znajduję się tam 6,3 litra tlenu to zgłaszam jako odpowiedź błędną, ponieważ nie jest to poprawna odpowiedź>>>

3

Odpowiedzi

2009-11-14T15:13:34+01:00
V=4m*3m*2,5m
V=30m³

30m³*21%=30m³*0,21=6,3m³

1m=10dm
1m³=10dm*10dm*10dm
1m³=1000dm³

1dm³=1l
6,3m³=6300dm³=6300l

Odp.: W tym pokoju jest 6,3m³ tlenu, czyli 6300l.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:29:39+01:00
V= 4 * 3 * 2,5 = 30 m3
30 * 21% = 30 * 0.21 = 6,3 m3 ( 1m3 to nie 1l ! )
1dm3 = 1l
6,3m3 = 6300 dm3 = 6300l
2009-11-14T15:52:07+01:00
Objętość pokoju:4*3*2,5=30m3
Objętość tlenu:
30m3--- 100%
x--------21%

x= (30*21):100= 6,3m3

Odp.W pokoju znajduje się 6,3m3(metra sześciennego) tlenu