Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:11:15+01:00
W Biblii :
- jest tylko jeden stwórca
- czas tworzenia świata : 7 dni
- stosunek stworzyciela/li do człowieka : przyjazny

W mitologii :
- wielu Bogów tworzyło świat
- jest czas nieokreślony tworzenia
- atmosfera wśród bogów jest wroga
- stosunek stworzyciela/li do człowieka : wroga
72 4 72
dzięki xd ;)
czas stworzenia świata 6 dni w 7 odpoczywał
2009-11-14T15:17:41+01:00
Według mitologii na początku był Chaos, potem z niego wyodrębniła się Gaja (ziemia) oraz Uranos (niebo). Mieli potomstwo: tytanów, cyklopów oraz Struętów. Uranosowi nie podobało się potomstwo, wiec strącił ich do Tartaru. Gaja jednak ukryła jednego z tytanów - Kronosa, który chcąc się zemścić na ojcu straszliwie go poranił. Z krwi Uranosa powstały Erynie. Później razem z Bogami zaczął rodzić się cały świat, ląd wydobył się z chaosu, powstały rośliny, słońce, zwierzęta...

Według Biblii Bóg stworzył świat z niczego.
I dnia światłość i oddzilił ją od ciemności
II dnia Ziemię jako planetę i Niebo jako przestrzeń
III dnia Ląd suchy, wody i rośliny
IV dnia słońce i księżyc
V dnia zwierzęta wodne i powietrze
VI dnia zwierzęta lądowe i człowieka
VII dnia odpoczywał i wszystko udoskonalał
Nie należy jednak dni interpretować jako 24 godzinne odcinki czasu. Biblijny "1"dzień stworzenia mógł trwać nawet kilka milionów lat
55 4 55