Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:54:17+01:00
1. Czy uważasz, że przeróbki "bibli", które poznałaś na lekcjach j.polskiego szkodzą jej wielkości?

Mysle ze nie szkodza jej wielkosci poniewaz liczy sie przeslanie jakie ze soba niesie. Wazne zeby czegos sie nauczyc, jakis madrosci zyciowych i/lub wskazowek dobrej strony zycia.

2. Na czym polega uniwerslany i kulturotwórczy charakter biblii? (chodzi o to że pisarze, szukają inspiracji, motywów w biblii)

Moze chodzi tu o to ze Biblia jest najmadrzejsza ksiega swiata. Nie ma drugiej takiej ksiazki. NIezaleznie od religii. To wlasnie Biblia tworzy kulture, swiatopoglad, filozofie


2009-11-14T21:45:34+01:00
1 na pewno szkodzą ! Rozmawiałam o tym na religii z księdzem i on jst tego samego zdania .xd

2
nie mam pojęcia .... kompletnie
hmn . może to że jak pisarze [ np taki Kochanowski ] jak pisali to zawsze sie odnosił do fragmentów biblijnych i przekładał do na przykład z naszego życia i dopiero jak sie wczyta w ten wiersz to będzie się znało sens tego wiersza [ że niby z biblii jest ]