Odpowiedzi

2009-11-14T15:15:15+01:00
Punkt P jest punktem przecięcia się wykresów funkcji
mamy układ
y=-2x+4
y=-x-2.

-x-2=-2x+4
x=6

y=-x-2.
x=6

y=-6-2=-8
x=6
Punkt P(6,-8)zatem IV ćwiartka czyli D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:18:01+01:00
Tworzymy układ równań:
y=-2x+4
y=-x-2
Jeśli mają punkt wspólny to musimy porównać ze sobą te dwie funkcje(y są równe):
-2x+4=-x-2
-x=-6 |*(-1)
x=6 Otrzymaliśmy x więc podstawiamy x do wcześniejszego równania aby obliczyć jeszcze y:
y=-x-2
y=-6-2
y=-8

Rozwiązanie: Punkt P ma współrzędne P=(6;-8), czyli należy do ćwiartki IV. Odp. D
2009-11-14T15:18:33+01:00