Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:28:01+01:00
P=πr²
O=2πr
16πcm₂=πr²/:π, √
4cm=r
O=2*4*π=8πcm

4
_
9πm²=πr²/:π,√
r=⅔
O=2*⅔πm

0,25πmm²=πr²/:π, √
0.5=r
O=0.5*2*π=πmm

2πdm²=πr²/:π, √
r=√2
O=2*√2*=2√2πdm

3km²=πr²/:π, √
r=√3
O=2√3πkm
9 4 9
2009-11-14T15:29:42+01:00
R2 - r do kwadratu

P=pir2
L=2pir

P=16pi
16pi=pir2 /pi
16=r2 /pierwiastek
4=r
L=2pi*4
L=8pi

P=4/9pi
4/9pi=pir2 /pi
4/9=r2 /pierwiastek
2/3=r
L=2pi*2/3
L=4/3pi (=jeden i jedna trzecia pi)

Reszte podam wyniki a oblicza sie tak samo jak 2 pierwsze przykłady :)

P=0,25pi, czyli r=0,5
L=pi

P=2pi, czyli r=pierwiastek z 2
L=2pierwiastki z 2 pi (pi za pierwiastkiem)

P=3km, czyli r=pieriwastek z ułamka 3 przez pi
L=2pi*pieriwastek z ułamka 3 przez pi


Niezapomnij zapisać jednostek przy odpowiedzich :)
4 4 4