Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:20:11+01:00
X - α
7x-β
x + 7x = 8x
160 (stopni) :8 = 20<stopni>
α = 20<stopni>
β = 7 x 20<stopni> = 140 <stopni>
2009-11-14T15:20:35+01:00
I - x
II - x + 7
x+x+7 = 160*
2x+7 = 160*
2x = 160 - 7
2x = 153
x = 153:2 = 76,2*
76,2 + 7 = 83,5*
Jeden kąd ma 76,5*, a drugi 83,5*
2009-11-14T15:22:59+01:00
Kąt mniejszy ma 20 stopni
kąt większy ma 140 stopni (20 *7=140)

140 +20= 160 stopni