Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:24:20+01:00
Jemioła to pólpasożyt ponieważ od swojego żywiciela pobiera tylko wodę i sole mineralne. Substancje organiczne wuytwarza sobie sama w procesie fotosyntezy.

Pasożytty pełne np kanianka pobieraja od żywiciela wodę, sole mineralne i substancje organiczne. Nie przeprowadzają fotosyntezy (u kanianki organy asymilacyjne uległy zredukowaniu).
8 4 8
2009-11-14T15:24:23+01:00
Jemiołę zaliczamy do półpasożytów ponieważ jest rośliną czerpiącą za pomocą ssawek wodę wraz z solami mineralnymi z roślin, na których rośnie.
Pozdrawiam ;)
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T15:25:16+01:00
To napewno to :)
Półpasożyty to rośliny, zabierające swoim gospodarzom tylko wode i sole mineralne. Półpasożyt samemu jednak fotosyntezuje, wytwarzajaqc sobie cukry i inne związki organiczne. Oprócz jemioły wzorcowymi półpasożytami są również: sandałowiec, nujcja, gązewnik, pszeniec, leniec, gnidosz błotny, świetlik, szelężnik.rosnąc na drzewie wczepia sie w gałąź i pobiera soki z drzewa
9 4 9